domingo, 22 de enero de 2012

D. JESUS PUEYO MAISTERRA


" El sonido de las campanillas marcaban las horas,... los tiempos,... el silencio,... la obediencia,... los miedos,... llegar al destino,... a la puerta, a su abrigo,... era lo que les hacía sobrevivir ".

Recuerdos de la niñez,... el sonido de campanillas y esquiletas entraban por la ventana de casa; el grupillo de cabras obedientes desfilaba por la calle Mediavilla en busca de sus soportales, después del día de campo que habían pasado en la dula de José, " Rugal ", su hermano.
Normalidad de vida y obligaciones quedaban dentro de las tristezas, un servicio puntual para las moradas del pueblo.
.... perfil familiar ....

Me encuentro afectado,... Hoy me he enterado del fallecimiento de Jesús Pueyo Maisterra

     ... y es de bien decir, que ...

Se ha ido un buen hombre, un luchador nato contra el olvido y la memoria, el que sólo quería que las personas que perecieron en su pueblo por la triste guerra estuvieran siempre presentes para la reconciliación y comienzo de una nueva etapa.
Dentro de su sufrimiento, desde pequeño, con su familia, luchó para restañar heridas, instaurar diálogos y volver de vez en cuando a su pueblo.

Se ha ido un gran aire de los Rugales, enternecedor y emotivo. A todos los ha puesto en las columnatas,... uno por uno están ahí, con sus nombres y apellidos para que las futuras generaciones sepan que las tristezas y los sufrimientos no tienen cabida en ningún lugar.

Sus esfuerzos,.... sus desvelos,... y sus trabajos escritos con mucho dolor están ahí, porque de verdad, realizó una gran obra.

Descanse en paz una de las personas más mediáticas de las últimas décadas de Uncastillo.

Con respeto,... Javier.

3 comentarios:

  1. He leído y releído tu artículo y he pensado que más añadir, porque está todo. Las vidas truncadas de gente inocente, el bestial y obligado cambio de rumbo que llevaron los trayectos de muchas personas, el desconsuelo, la soledad, el desarraigo, volver a empezar...
    Sólo ahora, de mayores, podemos ponernos en la piel de los que tanto sufrieron. Y por eso mismo nos empapamos hasta la médula del pesar por la pérdida de un hombre bueno, que tuvo que escapar de su pueblo para salvar su vida y que luchó por conseguir algo que a nadie se le debería negar: encontrar los restos de su padre fusilado y enterrarlos en paz.
    Con amargura y dolor por esta pérdida. José Luis

    ResponderEliminar
  2. EL 5 DE ENERO MURIO JESUS PUEYO MAISTEIRRA (el otro labordeta) Hasta siempre abuelo


    Jesús Pueyo Maisterra, in memoriam

    Jesús Pueyo fació una intensa lagor ta recuperar d'a memoria d'os asasinaus por o faixismo en a Guerra Civil espanyola y o franquismo
    5 enero, 2012 | Politica | Autor: Manuel Trujillo |
    Jesús Pueyo

    Jesús Pueyo

    Una mica después d’a media nueit de hue, 5 de chinero, ha muerto Jesús Pueyo Maisterra, naixito d’Uncastiello fa 90 anyadas. Fácil que muitos de vusatros no n’haigatz sentiu charrar, pero una parte important d’a suya familia ye desapareixita dende 1936 y fan parte d’os 144 uncastiellers asasinatos en estar esfensors d’a Republica, d’a Libertat y d’a Chusticia, como diz a placa d’homenache que se debantó en o cementerio d’Uncastiello o 23 de chulio de 2010 en a suya honor. En ixe acto estió present en un puesto d’honor l’amigo Chesús, qui dende 1936 heba estato un luitador constant ta saber a lo menos a on se trobaban os restos d’a suya familia.

    Exiliau en rematar a Guerra Civil, Jesús fació a suya vida en Francia, encara que dende 1977 escomencipió una campanya ta tener conoixencia d’o puesto a on se troban os cuerpos d’os suyos familiars y d’a resta d’uncastiellers asasinatos. Cartas ninviatas a las mas altas institucions d’o estato espanyol, encluyendo-ie o rei d’Espanya, denuncias en os tribunals, peticions a partitos politicos…. Tot ha estau sin resultaus. Nomás s’ha debantau (y ixo ya ye prou important y conseqüencia directa d’a suya labor) un monolito en homenache a os asasinatos d’Uncastiello y de lugars amanatos que i fuoron asasinatos.

    Jesús ye un eixemplo ta totz nusatros no nomás que por os suyos anyos de luita so que tamién en estar uno d’os zaguers supervivients d’ixos tiempos convulsos d’os que ell podeba charrar en primera persona. Ta yo ha estau un privilechio d’haber-lo conoixiu y un orgüello de poder decir que yera o mío amigo. Va por tu, Jesús, y por o padrino de mi mai, Florencio Berdor Gamboa, que se troba fácil que en o mesmo puesto que a tuya familia. Podetz trovar mas informacions sobre ell, encluyendo-ie as suyas Memorias en .pdf, en a suya web:http://jesus.pueyo.pagesperso-orange.fr/ Antiparte, a suya cuenta en Facebook ye: http://es-la.facebook.com/people/Jes%C3%BAs-Pueyo-Maisterra/1595046535
    Fuent: http://manueltrujilloberges.blogspot.com/
    Mis memorias por Jesús Pueyo Maisterra
    jesus.pueyo.pagesperso-orange.fr
    E-mails recibidos 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 E-mail jesus.pueyo@wanadoo.fr ...

    ResponderEliminar
  3. Soy Ana, la mujer de Jesús Pueyo Maisterra. Simplemente Gracias por estar ahí.
    Ana Pueyo

    ResponderEliminar